Hier is de naaf 1 geheel met de schijf. Let wel dat banden die "gehakt" of "gegratineerd" zijn (gecurved) ook een ritmisch geluid maken en toeneemt naarmate je sneller gaat. Het is minder werk om de hele naaf en lager als een geheel te vervangen.
Elk wiel heeft een wiellager of in de naaf. Het is een moeilijke klus om zelf en zonder een pers te doen, omdat het een strakke pasvorm is om de lagers in en uit de naaf te krijgen. Bij de aankoop is het belangrijk dat u naast uw kenteken ook uw chassisnummer/ VIN nummer bij de hand heeft.
Water dat in een afgesloten lager doordringt, zal het ook beschadigen. Een ander ding om in gedachten te houden is, dat als je de optie van een Wiellager Kit of complete wielnaaf assemblage hebt, dat je niet DACIAmatisch moet gaan voor de goedkopere van de 2 opties, omdat veel meer arbeid nodig zou zijn om het wiellager kit te vervangen dan de complete naaf, dus vraag een prijs aan uw monteur voor beide opties en welke het beste zal zijn voor u op de lange termijn ter vervanging van uw wiellagers. Wielnaven en wiellagers met abs sensoren.